LG varmepumper

Med en LG varmepumpe får du ikke bare perfekt temperatur, men også sunn og frisk luft. LG har egne filter der lukt, bakterier og mikroskopisk støv reduseres, og i tillegg er det også et allergifilter som bryter ned allergener og virus gjennom enzymer. LG kan også skilte med å ha de mest støysvake varmepumpene i klassen, med varmepumper som arbeider i stillhet og har et ekstremt lavt støynivå.

LGs mål er enkelt: Effekten skal være maksimal, mens forbruket skal holdes minimalt, og LG sine varmepumper gjør hverdagen din både enklere og bedre. Ønsker du kvalitet, er LG et opplagt valg, siden de har både avansert teknologi og enkelt tilpasser sine produkter både private og bedrifter.

LG har to forskjellige luft-til-luft-varmepumper: En single split varmepumpe, med en enhet utendørs og en innendørs. Denne passer perfekt til mindre boliger. For deg med en større bolig, kan du velge en multi split – med en utendørsenhet som leverer varme til flere innendørsenheter, får du perfekt temperatur innendørs og sunn luft i tillegg.

Historie

LG er et internasjonalt elektronikkselskap som ble startet i Sør-Korea i 1958. De har hovedkvarter i Yeouido-dong i Seoul i Sør-Korea, og er en del av LG-gruppen som har 82.000 ansatte fordelt på 119 forskjellige land. I 1958 var navnet Gold Star (Hangul på koreansk), og det ble stiftet i etterdønningene av Koreakrigen for å kunne gi en nasjon som måtte bygges opp igjen, muligheten til å produsere ulik elektronikk for forbrukermarkedet på hjemmebane. LG produserte Sør-Koreas første radioer, TV-er, kjøleskap, vaskemaskiner – og air conditioning.

Historien bak det kjente navnet er interessant. LG hadde et søsterselskap i Lak-Hui (Lucky) Chemical Industrial Corp., nå kjent som LG Chem og LG Households. Gold Star gikk sammen med Lucky Chemical og LG Cable i 1995, og endret navn først til Lucky-Goldstar, og så til det vi nå kjenner så godt – LG Electronics.

Fra 70-tallet og de neste tiårene vokste LG stort. I 1978 nådde de for første gang en omsetning på 100 millioner dollar på eksportprodukter, og den kraftige veksten gjorde at de etablerte seg i USA i 1982. Da de endret navn til Lucky-Goldstar og deretter LG, laget de også ny logo. De kjøpte opp den USA-baserte TV-produsenten Zenith, og utviklet verdens første 60-tommers TV med plasmaskjerm i 1998. I 1999 inngikk de et samarbeid med Phillips, og produserer nå LCD-skjermer under navnet LG Display.

I 2002 ble det som da var LG Electronics delt. Målet var å skape et holdingselskap, der det som ble nye LG Electronics ble videreført og det gamle skiftet navn til LG El. Dagens LG Electronics spiller en stor rolle på det globale forbrukermarkedet innen elektronikk, og er blant annet nummer to på lista over LCD-TV-produsenter i verden (tall fra 2013). I 2005 fikk LG innpass som et av de internasjonale Top 100 global brand, og i 2006 kunne de notere seg for en vekst på 14 %. I 2010 gikk LG Electronics inn i smarttelefonindustrien, og har fortsatt med å utvikle forskjellige elektroniske produkter rettet mot forbrukermarkedet i et imponerende tempo.

Smarte tjenester

LG har et stort antall produkter for hjemmemarkedet, som kjøleskap, vaskemaskiner, tørketromler, kjøkkenutstyr og varmepumper. I 2014 lanserte de en HomeChat meldingsservice i Sør-Korea, som fungerer ved at kundene installerer en app på sin telefon. Via denne appen kan du så sende enkle beskjeder, som for eksempel «skru på varmepumpen» eller «start vaskemaskinen.»

Filosofi

LGs filosofi dreier seg ganske enkelt om mennesker, oppriktighet og det å holde seg til det grunnleggende. Målet med dette er å forstå kundene sine, og samtidig å kunne tilby optimale løsninger og nye opplevelser gjennom sømløs innovasjon, for på den måten å kunne hjelpe kundene sine til å leve et bedre liv. I tråd med slagordet – Life’s good.

LG strekker seg for sine kvalitetsbevisste kunder og vet at markedet er både kresent og fornuftig, og består av mennesker som stadig fortsetter med å utforske nye aktiviteter og nye utfordringer, for å oppleve mer og få et mer innholdsrikt liv. Derfor har de utviklet sin merkevare gradvis og konsekvent, og alltid med det mål for øyet å kommunisere at «Life’s good.» LG setter sin ære i å være både moderne og autentiske, samtidig som de alltid skal la sine grunnleggende filosofier dreie seg i en moderne retning.

LG har tre hovedpunkter som en rettesnor for selskapet:

  1. LGs visjon er å bli markedsledende innen elektronikk, med bred merkegjenkjennelse.
  2. Oppførsel. LG skal lykkes gjennom stadig utvikling av kapasitet og dyktiget, basert på etisk ledelse.
  3. Grunnleggende ledelsesfilosofi skal sikre at LG vil oppnå sine mål for selskapets aktiviteter.

LGs etiske plan:

LGs intensjon er, som nevnt i ledelsesstrategiene, å spre en ledelsesfilosofi som sier at man skal skape verdier for kunder samt respektere ledelsens ståsted, slik at man åpner for en mer ansvarlig og kommunikativ ledelse. LG skal fortsette å utvikle seg som et globalt markedsledende selskap gjennom å utvikle stadig større forbrukergoder med base i samarbeid, gjensidig tillit, og respekt for den frie markedsøkonomien. Av denne grunnen må alle LGs ansatte avlegge et løfte om å handle ærefullt og gjøre verdivurderinger som samsvarer med LGs etiske plan.

LGs samsvarsplan for oppførsel:

LG har en fast tro på å vinne ved å følge reglene. De ser på sunne og transparente ledelsesstrategier som selve grunnlaget for å oppnå både individuell suksess og global konkurransedyktighet. Gjennom sine globale operasjoner forplikter LG seg til å følge lokale lover og regler, å konkurrere på rettferdig grunnlag, og bestandig å opprettholde den høyeste standarden for hvordan et selskap skal agere. LGs samsvarsplan for oppførsel fremmer klare standarder for hvordan alle LGs ansatte skal føye seg etter lover og reguleringer, for å realisere prinsippene som står i LGs etiske plan.

LG er et ambisiøst firma med store mål, og varmepumpene deres fyller de fleste krav både til varme og til rensing av luft.

2018-11-23T02:30:57+00:00Varmepumpeprodusenter|

Legg igjen en kommentar