Panasonic varmepumper

//Panasonic varmepumper

Panasonic er et japansk firma som er en av de største aktørene innen varmepumper, og de leverer varmepumper du kan være trygg på vil være solide og pålitelige. De har flere modeller som kan dekke alt fra et varmebehov i garasjen til det til en stor villa, og er et trygt valg med varmepumper som har fått gode resultater i tester. Med mer enn 30 års erfaring innen varmepumper og produkter som blir forhandlet i 120 land over hele verden, har Panasonic virkelig markert seg som et solid selskap som har gode produkter.

Panasonics teknologiske historie

Panasonic begynte sin historie med temperaturregulerende produkter i 1936, da de lanserte den første elektriske viften med automatisk sving – en modell som var tenkt å stå på bordet. I 1958 introduserte de den aller første air conditioningen for vinduer, og dette var veldig spesielt, for det var tiltenkt privatmarkedet, var lett å installere og gjorde livskvaliteten i japanske hjem bedre. Senere, i 1975, ble Panasonic den første japanske leverandøren av klimaanlegg til det europeiske markedet.

Inn i moderne tid

I årene etter fortsatte Panasonic å utvikle nye komponenter og benytte ny teknologi for stadig å kunne levere bedre produkter til kundene. I 2002 kom ion- og oksygengeneratoren; dette ble to av de viktigste bidragene til ventilasjonsanlegg generelt. Og herfra går utviklingen fort: I 2008 lanserer Panasonic sitt nye konsept Etherea, som blant annet har en høyeffektiv luftrenser og luftkvalitetssensor, for å sikre best mulig inneklima. Panasonic har også lagt vekt på design, effektivitet og ytelse her, og dette er noe de vet å bygge videre på. Allerede i 2010 kommer Aquarea, som er et system designet for at du skal kunne nyte varmt vann og behagelige innetemperaturer i hjemmet ditt, samme hva gradestokken sier om tilstanden utenfor husveggene.

Også på bedriftsmarkedet fortsetter Panasonic å imponere: I 2011 utvikler de sin VRF-løsning for store bygninger, og dette er den mest effektive løsningen for slike bygg i 74% av kombinasjonene. Dette er en standard som tilfredsstiller selv de høyeste krav stilt av arkitektkontorer og designere. Allerede i 2012 kommer de med en løsning for prosjekter med strømbegrensninger – et gassdrevet VRF-system.

I 2013 lanserer Panasonic sitt ECOi trerørssystem, som utnytter varmen som allerede finnes i bygningen ved å gjenvinne denne. På denne måten har Panasonic laget et produkt som bidrar til å skåne miljøet i stor grad.

Filosofi og tankegang

Da Panasonic startet opp, var det med et ønske om å skape noe av verdi. Gjennom høy grad av innsats, hardt arbeid og innovasjon har selskapet gradvis bygget seg opp til å bli den store, seriøse aktøren den er i dag. Selskapets grunnlegger, Konosuke Matsushita, formulerte følgende da han startet Panasonic i 1929:

«Som en industriell virksomhet er vi klar over hvilket ansvar vi har. Vi vier derfor tid til fremskritt og utvikling innen samfunnet samt menneskers velvære gjennom forretningsaktivitetene våre, og på denne måten er vi med på å forbedre livskvaliteten rundt om i verden.»

Dette har altså vært selve grunntanken for Panasonic, gjennom hele selskapets utvikling. De har videreutviklet dette til syv prinsipper:

Panasonics syv prinsipper

  1. Bidra til samfunnet. Panasonic har som mål å ta sitt ansvar som en industriell virksomhet i de lokalsamfunnene de til enhver tid arbeider i. Det innebærer at de skal bidra positivt til lokalmiljøet, og også ta hensyn til natur og miljø og ha en miljøvennlig produksjon i alle ledd.
  2. Rettferdighet og oppriktighet. Som selskap skal Panasonic være rettferdige og ærlige alle sine forretningstransaksjoner og personlige opptredener. De har fokus på at uansett hvor talentfulle og kunnskapsrike de er, må de opprettholde sin personlige integritet for å kunne få respekt fra andre og også forbedre egen selvrespekt.
  3. Samarbeid og lagånd. Panasonic skal samle sine evner for å oppnå sine felles mål. Samme hvor dyktige enkeltpersonene i Panasonic måtte være, er selskapet bevisst på at uten samarbeid og lagånd er de kun et selskap på papiret.
  4. Utrettelig innsats for å bli bedre. I Panasonic skal de konstant strebe etter å forbedre sin evne til å bidra til samfunnet gjennom sine forretningsaktiviteter. De ser at det kun er gjennom en slik utrettelig innsats de kan oppfylle sitt grunnleggende styringsmål og realisere en fred og velstand som vedvarer.
  5. Høflighet og ydmykhet. Selskapet har som uttalt mål at de alltid skal være vennlige og beskjedne, med respekt for andres behov og rettigheter, for å styrke sunne sosiale forhold og forbedre livskvaliteten i samfunnene der de opererer.
  6. Panasonic har formulert at de til enhver tid skal tilpasse hvordan de tenker og handler for å møte forhold som er under kontinuerlig forandring, og de har også som mål å være nøye med å handle i harmoni med naturen for å sikre at deres anstrengelser er utviklende og vellykkede.
  7. Sist, men slett ikke minst: Panasonic vil handle ut fra en følelse av takknemlighet over alle fordelene de har fått, og gjennom denne takknemligheten vil de oppnå en innstilling som er en kilde til glede og vitalitet, slik at de dermed kan overvinne enhver hindring de støter på.

Panasonic markerer seg altså som en bedrift som er solid på alle plan – både på teknologisk utvikling, produkter og også miljøvern og mellommenneskelige hensyn, lokalt og globalt. Dette gjør at Panasonic er et merke du trygt kan stole på når det gjelder å velge varmepumpe.

 

2018-11-19T20:50:02+00:00Varmepumpeprodusenter|

Legg igjen en kommentar