Samsung varmepumper

//Samsung varmepumper

Samsungs mål er å kunne tilby de beste varmepumpene og air-conditioningproduktene og samtidig fremstå som et verdensomspennende selskap med godt rykte og sunne verdier. Styrken i Samsung-navnet reflekteres i kvaliteten og innovasjonen som har gjort Samsung internasjonalt anerkjent. Innovasjon innen varmepumper betyr pålitelighet, avansert teknologi, eksepsjonelle ytelser og høyere effektivitet. Sammen med brukervennlige produkter og lave produktpriser, og også lave priser på produktene når de brukes, er Samsung et supert valg for deg som leter etter varmepumper.

Du kjenner antageligvis allerede til Samsung-navnet gjennom mobiltelefoner, kjøleskap, oppvaskmaskin eller TV-er. Da vet du at du får produkter du kan stole på, og ved å velge en varmepumpe fra Samsung kan du tilpasse den til egne behov og få et høyeffektivt produkt som du garantert vil bli fornøyd med.

Historie

Samsung ble startet i 1998 av Lee Byung-chull, og var opprinnelig et eksportselskap. Det utviklet seg imidlertid raskt videre til andre områder, blant annet forsøkte de seg på sukkerproduksjon i 1953, men først i 1969 ble Samsung Electronics grunnlagt i Daegu i Sør-Korea. Selve navnet Samsung betyr tre stjerner på koreansk. I dag har Samsung Group mer enn 400.000 ansatte spredt over hele verden, og produserer alle typer elektronikk man kan forestille seg – særlig kjent for private forbrukere er kanskje mobiltelefoner og TV-er, men Samsung er også store på all annen forbrukerelektronikk, og her er det varmepumpene til Samsung som skal ha fokus.

Selve Samsung Electronics er det største medlemmet i Samsunggruppen, og i dag er de også et av verdens største elektronikkfirmaer. Vi finner Samsung Electronics i over 58 land, med mer enn 200.000 ansatte, og de er ansett som ett av verdens topp ti selskaper. Samsunggruppen driver også både hoteller og fornøyelsesparker, de bygger skyskrapere og produserer blant annet tekstiler og mat, men det er uten tvil Samsung Electronics som er den desidert største avdelingen.

I løpet av 1990-tallet begynte Samsung virkelig å gjøre seg kjent som et stort, internasjonalt selskap. De avanserte og startet flere selskaper utenlands, og ble en markedsleder innen elektroniske komponenter. Samsung fikk også kontrakten på å bygge det ene av de to Petronastårnene i Malaysia i september 1993, og Buri Khalifa i 2004 – der Buri Khalifa ble det høyeste tårnet som noensinne er bygget i verden.

Den asiatiske finanskrisen i 1997/1998 gikk hardt ut over svært mange selskaper, men Samsung kom seg relativt godt gjennom det. Samsung Electronics ble nå offisielt et eget datterselskap under Samsung Group, og som vi allerede har lest, ble de gruppens største firma. Samsung klarte å styrke sin egen merkevare meget godt i årene som kom, helt frem til dagens nivå der vi finner dem i alle verdenshjørner. Både elektroniske foregangsland som Japan og Taiwan, samt innovative Silicon Valley, vurderte Samsung til å være en farlig konkurrent, og det har de hatt rett i – i dag har Samsung Electronics tatt over 20. plassen etter Sony som et av verdens mest verdifulle varemerker.

Mål for varmepumpene

Samsung har som uttalt mål å være ledende innen air conditioning-industrien gjennom å tilby de mest teknologisk avanserte produktene og den høyeste kvaliteten, fra et selskap som allerede har vist seg å være best i klassen innen teknologi.

Som et stort firma har de fordelen av å kunne utnytte kunnskapen fra alle avdelinger for å skape nye produkter og stadig forbedre disse, og dermed også forbedre livskvaliteten hos sine kunder. Selve organisasjonen Samsung sørger for at distribusjonen og servicen på varmepumpene foregår smertefritt, og de garanterer en positiv kundeopplevelse.

Selve avdelingen for varmepumper heter Samsung HVAC, og ble startet i 1998. De importerte og distribuerte Samsung varmepumper/airconditioning til de store markedene i USA og Canada. I 2014 gikk Samsung Electronics inn i Samsung HVAC som subsidiert eier, og sørget for at Samsung HVAC kunne gjøre en enda bedre jobb med å produsere stadig nye og mer avanserte varmepumper. Gjennom sine solide produkter skiller Samsung seg ut på varmepumpemarkedet, og er markedsledende på flere områder.

Filosofi

Samsung følger en enkel forretningsfilosofi; å dedikere sitt talent og sin teknologi til å skape overlegne produkter og servicetilbud som bidrar til et bedre globalt samfunn. For å oppnå dette, verdsetter Samsung både sine medarbeidere og sin teknologi svært høyt.

Selskapet har forpliktet seg til å overholde alle lokale lover og regler, samtidig som de har innført strenge globale retningslinjer for alle ansatte. Det er viktig for Samsung å få frem at etisk ledelse ikke bare er et verktøy for å kunne respondere på de raske endringene i det verdensdekkende businesslandskapet, men også et middel for å kunne skape tillit til ulike interessenter – både kunder, aksjeeiere, ansatte, businesspartnere og lokalsamfunn. Samsung har som mål å bli et av de mest etiske selskaper i verden, og har derfor en kontinuerlig opplæring av sine ansatte, samtidig som de praktiserer en rettferdig og transparent ledelse av selskapet.

Samsungs retningslinjer

Samsung har noen retningslinjer som er gjeldende for hele selskapet, og som skal være synlige og sette sitt preg på alt av selskapets gjøren og laden:

  1. Kjerneelementene i all ledelse:
    • På basis av menneskelige ressurser samt teknologiske ressurser skal Samsung sørge for at både menneskelige og teknologiske ressurser smelter sammen på best mulig måte gjennom gode ledelsesprisnipper.
    • Samsung skal øke synergieffekten til hele selskapet gjennom menneskelige og teknologiske ressurser.
  2. Selskapets objektive og indre mål. Samsung skal skape de beste produktene og ha den beste servicen:
    • De vil skape produkter og service som gir kundene den aller høyeste grad av tilfredsstillelse og fornøydhet.
    • De vil beholde førsteplassen i verden innen elektroniske produkter.
  3. Selskapets mål for å bidra til samfunnet:
    • Samsung skal bidra i fellesskapets interesser for å hjelpe lokalsamfunnets medlemmer til et rikere liv.
    • La lokalsamfunnet være aktive deltakere i selskapets mål.

Samsungs visjon for 2020

Som visjon for 2020 har Samsung valgt ordene «Inspirer verden, og skap fremtiden.» Denne visjonen berører selve kjernen i Samsungs ønske om og forpliktelse til å skape en bedre verden, full av store, digitale opplevelser, gjennom å skape innovativ teknologi og stadig nyskapende produkter. Visjonens mål er at Samsung skal bli en kjær merkevare, et innovativt selskap, og et selskap man kan beundre for sitt arbeid. For å oppnå dette skal Samsung dedikere sin innsats til kreativitet og innovasjon, å dele sine verdier med sine partnere, og verdsette sine ansatte.

Samsung har gitt oss noen av verdens beste produkter og service, gjennom sin lidenskap for nyskapning og en optimal brukeropplevelse. De ser frem mot å utforske nye områder som helse og kybernetikk, og ønsker å fortsette med sin reise gjennom innovasjonens historie. Samsung vil alltid ønske nye utfordringer velkommen, og møte nye muligheter med glede.

2018-11-23T02:31:22+00:00Varmepumpeprodusenter|

Legg igjen en kommentar